czwartek, 17 listopada 2011

WŁOSKA SAŁATKA Z POMIDORÓW

Dni są coraz krótsze, a za oknem coraz zimniej, a przy tym przeziębienie. Dlatego w te zimne dni często wspominam lato i wakacje we Włoszech. Kuchnia włoska nie pozwala zapomnieć o gorącej Italii. Sałatkę jadłam w jednej z rzymskich restauracji i odtworzyłam jej smak. Jest ekspresowa i prosta, pasuje do wielu dań, nawet do kolacyjnych kanapek :) A pomidory o tej porze roku, to zawsze wybieram koktajlowe,one smakują jak pomidory.Sałatka powinna być z czerwoną cebulą, ale ja akurat takiej nie posiadałam i mięty użyłam suszonej, a nie świeżej. A czy już wspominałam, że lubię kuchnię włoską;)


Potrzebujemy:
opakowanie pomidorów koktajlowych
1/2 cebuli (powinna być czerwona)
kilka listków bazylii
1/2 łyżeczki suszonej mięty
3 łyżki oliwy extra vergine
1 łyżeczka soku z cytryny
świeżo zmielony pieprz, sól


Pomidory dokładnie myjemy i kroimy na ćwiartki. Cebulę cienko kroimy, a bazylię siekamy. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, dodajemy sok z cytryny i  suszoną miętę. Wszystko polewamy oliwą przyprawiamy i od razu podajemy.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz