poniedziałek, 3 września 2012

BEZY

Zawsze myślałam, że zrobienie bezików jest strasznie trudne, nawet nie wiem skąd miałam takie przekonanie. Bezy zawsze robię, gdy do jakiegoś dania wykorzystuję same żółtka, a białka mi zostają. Lubię kuchnie ekonomiczną, można gotować smacznie, zdrowo i tanio. No to teraz to udowodnię :)


Potrzebujemy:

4 białka
250 g cukru pudru
szczypta soli
1 łyżeczka soku z cytryny



Białka z szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę. Ciągle mieszając dodajemy sok z cytryny i stopniowo dodajemy cukier po jednej łyżce.
Do rękawa cukierniczego nałożyć masę i wyciskać małe beziki na blaszce zostawiając niewielkie przerwy, trochę urosną.
Pieczemy w 120 stopniach przez około 45 minut, ale musicie obserwować beziki, bo każdy piekarnik jest inny!


Smacznego!

3 komentarze:

  1. Uwielbiam bezy ;) Kolejny produkt na liście do wykonania ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczniutkie! mi nie wyszły raz:(

    OdpowiedzUsuń
  3. mi nie wyszły kilka razy,ale za którymś w końcu wyszły:)

    OdpowiedzUsuń